بزرگترین سایت عکس و مطالب بدن سازی
 

هدف از این اطلاعات کمک به شما برای جهت دارکردن اهداف آمادگی فیزیکی و رسیدن به آنها است.مقصود از تمرینات شما کمک به امادگی بدنی وفکری برای به کار گرفتن درورزش کوه نودی هدف کوهنوردی شما وانجام قدرتمند ویکنواخت سراسر ماجراجویی هاست.

کوه نوردی در هوای نا پایدار مخاطرات زیادی را به شما عرضه می کند در سراسر جهان از سوا حل مکزیکو تا نقاط دور افتاده اورست هنگامی که عینا به سطوح مختلف کاربرد نیرو نیاز دارید به نظر میرسد با توان جسمی مناسب استفاده از یک نقشه راهنمای خوب وانتخاب بهترین راه شما می توانید سلامتی وموفقیت خود را در یک ماجراجویی تضمین کنید.صرف نظر از تقدیر وسرنوشت شما نا چار به انتخاب هستید.

اولین قدم مناسب قبل از یک برنامه تمرینی جدی خواستن نظر پزشک ومشورت به یک مربی ماهر وشایسته است.یک برنامه دقیق ومناسب بدنی آمادگی قلبی عروقی یعنی توانایی قلب وآمادگی جسمی یعنی قدرت استقامت وتعادل شما را تنظیم می کند.

آمادگی قلبی عروقی یعنی میزان ظرفیت هوازی که این به معنای توانایی بدن تان در به داخل کشیدن اکسیژن ومصرف آن می باشد.

در سطح دریا عامل محدود کننده در آزاد کردن اکسیژن در عضلات توانایی قلب در پمپاژ خون است ونه قابلیت شش ها در دریافت اکسیژن.در ارتفاعات اکسیژن موثر کمتر در دسترس می باشد وتمرینات هوازی  باید به سمت آماده سازی نیروی عضلانی قلب شما هدایت می شود واین که همچنین قادر باشند آمادگی بدنی را بهبود بخشید.آمادگی بدنی نیازمند مکملی به نام آمادگی قلبی عروقی است.

در واقع امادگی بدنی یعنی:قدرت(توانایی استفاده از انرژی) توان(توانایی به سرعت اعمال کردن نیرو) استقامت(توانایی مقاومت در مقابل فشار) توازن(توانایی نگه داشتن پایداری) چالاکی(توانایی انجام تمرینات سریع ویکنواخت)وانعطاف پذیری(توانایی انعطاف و خم کردن بدون شکستگی وپارگی).

 

آمادگی بدنی وهم هوایی

هنگامی که شما از نظر بدنی آماده هستید موثرتر می توانید به آب وهوای جدیدخو بگیرید یعنی همان هم هوایی.ساده است چون بدن کوه نوردان انرژی کمتری صرف یک فعالیت معین می کند یعنی یک روز صعود سخت به بدنشان اجازه می دهد که برای فعالیت در جهت هم هوایی آماده شوید.برای این که بتوانید تمرین های تان را بیشینه کنید باید بدانید که اهداف شما چه هستند به ویژه عواملی مانند:زمان وجای محدود کوه نوردی و آب وهوا وچگونگی مسیر واثرات ارتفاع مهم هستند.آمادگی بدنی به شما اجازه خواهد داد که صعود های طولانی را بهتر انجام دهید وهمچنین راحتی در سراریزی ها وزمین های ناهموار  حمل کردن کوله های سنگین تر باز یابی سریع انرژی در هنگام استراحت(ریکاوری)

ولذت بردن از تمام ماجراجویی ها را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

از هر کوه به کوه دیگر اهداف هم تغییر خواهند کرد.

[ سه شنبه 24 فروردین1389 ] [ 17:58 ] [ آرش ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ
موضوعات وب
آمـــــــار وب